A gyermekkor legfőbb kifejezési módja a játék, a mozgás és az ábrázolás különféle formái, ezért ezek a gyermekterápia elsődleges eszközei. Az életkor és a gyermek egyéni érdeklődése függvényében más- más eszköz lehet előtérben. Az életkor azonban nemcsak az érdeklődés, de a tünetek alakulásában is meghatározó.
Kisgyermekkorban a fejlődésben hangsúlyos területeken és testi funkciókban jelentkeznek leginkább tünetek. Így a beszéd, a szobatisztaság, az indulatszabályzás zavarait tapasztalhatjuk, feltűnhetnek akaratlan mozgások (tikkek), szomatikus problémák, mint has- és fejfájás. Tapasztalhatunk szorongást, félelmeket, alvászavarokat vagy a kapcsolódás, alkalmazkodás területén visszahúzódást, változatos magatartászavarokat.
Iskoláskortól a fent említett panaszok mellett megjelenhetnek a teljesítményhez való viszonyulás, a feladatokra való összpontosítás nehézségei, a kortárscsoporthoz való alkalmazkodás zavarai. Az ebben az életkorban megmutatkozó fóbiák, félelmek az iskolához kapcsolódnak. Gyakran ekkor jelennek meg a kényszeres fejlődés, komplexebb kényszergondolatok-cselekvések korai jelei.
Terápiás módszereink:
- Analitikusan orientált gyermekpszichoterápia, mely az életkornak megfelelően lehet játékterápia, vagy verbális hangsúlyú, elsősorban beszélgetésen alapuló terápia (Rajnik Mária, Ledniczki Ildikó, Dr. Cseh Júlia)
- Képzőművészeti terápia (Rajnik Mária)
- Relaxáció, imagináció (Rajnik Mária)
További szolgáltatásaink:
- Konzultáció szülőkkel (a terápia részeként, vagy önálló lehetőségként)
- Diagnosztika, fejlettségi szint megállapítása (minden terápia részeként)
Bejelentkezés: